First view on the hull with stringers - just to see whether it works. But before fixing the keelbox has to become ready and a question to Dudley Dix (below)....
Prima vista habe ich mal die Längsspanten und Querspanten zusammengesteckt, Mit einigem Raspeln in den Aussparungen lässen sie sich zusammenstecken, Aber das Hauptaugenmerk gillt immer noch dem Kielkasten. Erst wenn er zwischen den Spanten sitzt, ist die Gesamtlänge definiert und die Längsspanten können auch verharzt werden.
Ich habe Dudley Dix gefragt, ob er die Aussenhaut mit Glasmatte laminieren würde. Hier seine Antwort:
If you want to strengthen the hull skin against large impacts then the added glass should be on the inside, for biggest benefit in preventing the plywood from bursting inward. But, with a radius chine plywood hull there is a convergence of stringers in the area most likely to be damaged by impact with flotsam, which is at or near waterline forward of the mast. You can see that the stringers are much closer there than anywhere else in the hull. These closely-spaced stringers reduce the panel sizes of the hull skin and will also transmit much larger loads into the bulkheads. That is a very strong part of your hull.
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